Scroll
Easy Switch

Easy Switch

Het was nog nooit zo eenvoudig om van professionele operator over te stappen naar VOObusiness.

Gebruik Easy Switch om over te stappen naar VOObusiness. Ook voor uw bedrijf! Dankzij uw Easy Switch ID zeggen wij uw diensten bij uw vorige operator voor u op. Resultaat? U bespaart tijd, zodat u zich kunt concentreren op wat het belangrijkst is: uw business.

Klant worden bij VOObusiness is nog makkelijker via Easy Switch

Geen tijd of zin om uw vorige operator te bellen? Geen opzeggingsformulier bij de hand? Geen zin om een aangetekende brief te sturen? Met Easy Switch zeggen wij al uw diensten bij uw vorige operator voor u op, op de datum die u schikt. U wordt VOObusiness en wij zorgen voor alle administratieve rompslomp.

speedlines__bg__picture

Wat kan ik opzeggen met Easy Switch?

U kunt al uw professionele telecomdiensten opzeggen:

  • Vast internet
  • Vaste telefonie
  • Mobiele telefonie
  • Digitale tv

Voo

Wat heb ik nodig?

Wanneer u zich abonneert op de diensten van VOObusiness, hebben we enkele gegevens nodig om uw opzegging bij uw (toekomstige) vorige operator te regelen.

  1. Uw klantnummer bij uw vorige operator
  2. Uw Easy Switch ID vermeld op uw laatste factuur
  3. De lijst van de diensten en nummers die u wilt opzeggen en/of overdragen
Voo

Bent u VOObusiness-klant en zoekt u uw Easy Switch-nummer om uw diensten op te zeggen?

Laten we erover praten. Bel ons op het nummer 0800-43-303 en kies optie 4. Andere mogelijkheid: wij bellen u terug wanneer het u schikt om de zaak eerst met u te bespreken en om te kijken of er geen aantrekkelijker aanbod beschikbaar is voor u.

Hoe gaat het in zijn werk ?

U zult zien dat het heel eenvoudig is om over te stappen naar VOObusiness met Easy Switch

  • U activeert Easy Switch bij de bestelling van uw VOObusiness-diensten.
  • We leggen samen een opzeggingsdatum vast
  • Zodra VOObusiness is geïnstalleerd, zeggen we het contract met uw vorige operator op
  • U ontvangt een slotfactuur van uw vorige operator

Veelgestelde vragen

Alle antwoorden op de vragen die u zich stelt over de Easy Switch Business-procedure voor uw activiteit als zelfstandige of voor uw bedrijf.

Wat is uw vraag?

  • Is Easy Switch niet alleen voor particulieren?

    Nee, de Easy Switch-procedure is vanaf 1 oktober 2023 beschikbaar voor bedrijven en zelfstandigen met een ondernemingsnummer en/of btw-nummer.

  • Welke VOObusiness-tariefplannen komen in aanmerking voor Easy Switch?

    Dat is vrij eenvoudig. We hebben een document opgemaakt om u te helpen.

    Dit is de VOObusiness-tarievenlijst: alle tariefplannen in dit PDF-document komen in aanmerking voor Easy Switch. Uw tariefplan zit er zeker bij.

  • Waarom is een overdrachtsopdracht vereist?

    Wanneer u uw bestelling plaatst, ontvangt u per e-mail een kopie van de overdrachtsopdracht. Hierin staat alle informatie die u nodig hebt om de Easy Switch-procedure via VOObusiness uit te voeren. Dit mandaat wordt verstuurd naar uw vorige operator, die verplicht is om uw diensten te beëindigen en de bijbehorende facturering uit te voeren. Zo wordt de dubbele facturering beperkt tot maximaal 2 (werk)dagen.

  • Gebeurt dit onmiddellijk of kan ik de opzeggingsdatum kiezen?

    U kiest zelf. U hebt de keuze om uw oude diensten op te zeggen op het moment dat uw VOObusiness-verbinding wordt geactiveerd of om enkele dagen te wachten. Onze klantendienst zal u de vraag stellen. Maar maakt u zich geen zorgen. U kiest zelf. Met Easy Switch kiest u zelf de opzeggingsdatum en, als u dat wenst, een periode om uw diensten bij beide operatoren actief te houden. In dat laatste geval blijft de operator die u verlaat u de diensten aanrekenen tot de vastgelegde datum.

  • Wat gebeurt er nadat ik mijn diensten bij mijn vorige operator heb opgezegd?

    U ontvangt een slotfactuur of een creditnota. Houd er rekening mee dat u nog steeds moet voldoen aan al uw bestaande contractuele verplichtingen tegenover de operator die u verlaat: betaling van nog openstaande facturen, teruggave van de apparatuur (modem, decoder) of kosten voor vroegtijdige beëindiging als u gebonden bent aan een contract van bepaalde duur. Raadpleeg voor deze informatie uw contract of uw laatste factuur.

  • Welke rechten heb ik bij een Easy Switch-procedure?

    Volgens de wet mag het verlies van de telefoniedienst verstrekt aan de geabonneerde tijdens de nummeroverdrachtprocedure niet langer duren dan één werkdag. U moet een specifieke datum afspreken met uw operator voor de nummeroverdracht. Indien de overdracht langer dan één werkdag duurt na de activering van de telefoniedienst of indien de overeengekomen datum niet wordt nageleefd, dan hebt u recht op een vergoeding. Neem hiervoor contact op met uw nieuwe operator. Meer informatie over uw recht op een vergoeding bij een vertraging in de overdracht van uw nummer vindt u op de volgende website: www.ibpt.be/np.
    Als u beschikt over een e-mailadres met de naam van uw huidige operator, hebt u na de verandering van operator achttien maanden lang gratis toegang tot uw e-mail. Uw website bij uw huidige operator blijft zes maanden lang toegankelijk. Deze diensten worden verstrekt door uw huidige operator, en dat ofwel automatisch of op aanvraag.
    Wanneer uw nieuwe operator u meldt dat een technicus een of meerdere keren bij u thuis moet langskomen, dient de operator u een verslag te bezorgen van de activiteiten die tijdens deze bezoeken uitgevoerd zijn. Dit verslag vormt het bewijs van het bezoek, zelfs indien u afwezig was. Indien uit het verslag blijkt dat de technicus niet is langsgekomen op het overeengekomen moment, dan hebt u recht op een vergoeding van € 10 per gemiste afspraak. Neem hiervoor contact op met uw nieuwe operator.
    Easy Switch garandeert een schadevergoeding voor de consument indien de technicus niet langskomt, hoewel dat gepland was.

Klant worden
van VOObusiness
0800.43.333